Sevgili okurlarım
Avsa adasından sevgilerle…
Şimdiye kadar hiç ihmal etmediğim haftalık köşe yazılarıma mevcut şartlarımın zorluğuna rağmen devam ediyorum. Virüs nedenli korkarak açtığımız otelimizde herhangi bir olaya rastlanmamasının yanı sıra şükür ki henüz adada bile vaka yok. Müşteri bol ama oda fiyatlarını geçen seneki ile aynı tuttuk. Yani biz de pandemi mağduruyuz diyebilirim.
Mümkün mertebe sizleri habersiz bırakmamaya özen gösterdiğimi biliyorsunuz. Tabii ki aldığım duyumlar üzerine, yazılarımı yapmak durumundayım. Aslında duyumlarla haber yapmadığımı biliyorsunuz. Ancak haftalık köşe yazılarım haber değil kişisel görüş içeriyor. Adeta sizlerle sohbet eder gibi yazdığımın farkındasınızdır.
Geçen hafta yazdığım köşe yazımda, kısa çalışma düzeninin devam edebileceğini ve bu kısa çalışma düzeninin THY yararına olduğunu ve sizlere ölümü gösterip sıtmaya razı edebilecekleri görüşümü paylaşmıştım.
Bu görüşümü destekleyen bir haber geçen hafta yayınlandı ve 2020 sonuna kadar Cumhurbaşkanının oluru ile bu dönemin devam edebileceği haberini aldık ve tabii ki siz değerli okurlarımıza sunduk. 2020 yılından sonra da uzatırsa yandı gülüm keten helva. Olur mu? Bence olabilir.
Genel olarak yazılarım da çalışan ve şirket yönetimi ilişkilerine farklı pencerelerden bakmaya çalışıyorum. Çünkü yaşananlara tek bir pencereden bakarak hüküm vermek tek taraflı olacağından yanlış olur.
Şirket yaşayacak ki çalışanları olsun. Çünkü bu ikiliyi birbirinden ayırmak mümkün değil.
Neyse konumuza yavaş yavaş girelim.
Harcırahların kaldırılması;
Bu konuya başlamadan önce yaşanmış bir anımı sizinle paylaşıp sonra günümüzdeki uygulamaya geçeceğim.
THY’nin ilk bankkong seferleri yatı seferi idi. Hatırladığım kadarı ile bu seferler haftada iki defa yapılıyordu…
Bank Kong’da teknik anlaşma yapılamadığından dönerli olarak ilgili tip uçakların olası arıza ve rutin bakımları için yetkili teknisyenler 15 er günlük görevlendiriliyordu. Bank Kong’da Menam Hotelde kalıyor, uçağı ve uçuş ekiplerini havalimanında karşılıyor, uçağı uçuşa hazırlıyor, yatı görevini biten ekiplere teslim edip İstanbul’a yolcu ediyorduk.
Sıra bana gelmişti 15 günlük görevim başlıyordu. İstanbul’dan uçağa bindiğimde kokpit ekibine kendimi tanıtmış ve birlikte olacağımızı iletmiştim. Neyse bangkok ’a doğru yolculuğumuz başladı. Uçağın ön tarafındaki koltukların hepsi doluydu. Kokpite girip “hocam bu ne kalabalık maşallah iyi yolcu veriyor bu hat” dediğimde, (uçağın kaptanı XXX (vefat ettiğinden ismini yazmıyorum, aynı zamanda uçuş işletme başkanı idi) “Sefa bey onlar bizden” demez mi… Hepsi sivil kıyafetli onlarca yolcu…
Yaşlıları da var gençleri de… Uçuş ekibi olmadıkları belli. Şaşırmıştım.
Neyse ben yerime geçtim ve bangkok’a indikten sonra diğer bekleyen ekibi uğurlayıp uçağı güvene aldıktan sonra otele gittiğimde ne göreyim… Uçuş ekibi ve benim yolcu sandıklarımın hepsi masada yemeğe başlamışlar. Biraz araştırdığımda, uçuş ekibindekilerin eşi, dostu, akrabası olduklarını anladım. ( kaptanın kızı, damadı, ikinci pilotunda aynı şekilde) Kabin memurlarının da eşleri ile samimi olmuş ve tüm yolculuk yapanları tanımıştım. Hepsi pas biletli mi idi tabii ki bilemiyorum. Bank Kong’daki müdür koşturup duruyordu. Çünkü kaptan uçuş işletme başkanı olduğundan çekiniyordu. (o zamanlar THY yönetiminin neredeyse tümü asker kökenli idi)
bangkok müdürü hepsinin ekip olmadığını biliyordu ve nehir kıyısında bir masayı önceden hazırlatmıştı. Ekipte olmama rağmen masada benim oturabileceğim hiç yer yoktu.
Benden önceki teknisyen arkadaşım görev yaptığı günlerde ’da çalışan bangkok da iki Türk ile arkadaş olmuş ve bana da bu arkadaşlarının telefonunu verip “gerektiğinde ara, sana yardımcı olurlar ve şehri tanıtırlar” demiş olduğundan ben de o arkadaşları aradım ve otele davet ettim. İki kişi geldiler ve ekip masasının tam karsısında bir yer bulup yemeğe oturduk. (Tabii ki bu daveti kasıtlı yaptığımı söylemeden geçemeyeceğim) bangkok daki Müdür bey de “tabii ki olabilir ama imzanızı ve sicil numaranızı da hesabın altına yazın” demişti. Tek imza yetiyordu.
Ne yalan söyleyeyim… Masada kuş sütü yoktu derler ya aynı böyle bir durum. Açık büfede ıstakozundan tut, pavuryasına kadar her türlü deniz mahsulü dolu… Açık büfeden istediklerimizi aldık masaya oturduğumuzda, kaptan xxx masamıza geldi ve ben de masamıza oturacak sanıp “buyurun hocam” dedim. “Yok, oturmayacağım” dedi. “Sadece arkadaşlar bizden mi diye merak ettim” diye devam etti. “Hayır, hocam benim arkadaşlarım bunlar” dedim.
Kaptan devam ederek, “yemek ücretini siz ödeyeceksiniz sanırım” demez mi? ben de buna karşı, “Hocam sizin gibi ben eşimi ve çocuklarımı getiremediğimden bu arkadaşlarla birlikte yemek yemeyi tercih ettim” diye cevapladım.
Dananın kuyruğu koptu ve “seni dönüşte şikâyet edeceğim ona buna yemek ısmarlamaya hakkın yok” demez mi? Sanki THY için kendi eşi ve kızı ayrıcalıklı imiş gibi konuşuyordu.
Neyse sefer günü onları da İstanbul’a yolcu ettim ve ben tekrar yeni ekiple otele döndüm. Bu süreç 15 gün kadar devam etti ve görevimin sonunda İstanbul’a döndüm. Uçaktan iner inmez, beni THY’nin teknikten sorumlu genel müdür yardımcısı (ki, sonra THY genel müdürü olmuştu) Yusuf Bolayırlı arattırdı ve derhal odama gelsin demiş.
Üstümdeki üniformamı çıkartmadan yanına çıktım. Senin hakkında şikâyet var diyerek rahmetli kaptanın anlattıklarından bahsetti. “O faturada imzan var ve sen, o faturayı ödemelisin” deyince, ben de “tabii ki Yusuf bey öderim ödemesine ama önce XXX kaptanın da ödediği faturayı görmeliyim” deyince sinirlendi ve beni dışarı çıkarttı. Sonuçta XXX kaptan o en az 12 kişilik kabarık faturayı cebinden ödemediğinden ben de ödemedim ve konu kapandı. Aslında o yemek misilleme amaçlıydı ve arkadaşları bilinçli olarak yemeğe davet etmiştim.
İşte o dönem kaptanların hemen hemen hepsi yönetici pozisyonunda idiler. Ne derlerse o oluyordu. Düşünsenize, kabin hizmetleri başkanı bile kaptan idi. Tekniğin başında bile emekli paşa vardı. (Ne anlarlar teknikten o da işin başka boyutu)
Şimdilerdeki uygulamaları duydukça şaşırıyorum. Nereden nereye… Aslına bakacak olursanız THY’nin pandemi sürecindeki “harcırah genel talimatını okudum. Süreç pandemi olunca ve otelden dışarı çıkma yasağı varsa mantıklı bulduğumu söyleyebilirim. Bu arada otel seçimleri THY uçuş ekibine layık olmalı. Sonuçta hem THY’yi hem de Türkiye’yi temsil ediyorlar.
Şüphesiz harcırah verilmesi ekiplerin yatılardaki belirli ihtiyaçları için olsa da bu konu eskiden olduğu gibi şimdilerde de suiistimale açık görünmekte. Bu suiistimali sadece uçuş ekipleri değil üst düzey yöneticiler de yapabilir. Bu nedenle genel müdür yardımcıları, hukuk müşavirliği, başkanlar, vb… gibi yönetici pozisyonunda çalışanların da ülke içi ve dışındaki harcamaların kontrolü sağlanmalıdır.
THY’de 30 senemi geçirince, konulara girmeden önce, şimdiki yöneticilerin hatırlayamayacağı, eskiden yaşanmış olayları ve mevzuatları hatırlatmak gerekir diye düşünüyorum.
Neyse şimdi de gelelim geçen hafta yazdığım kısa çalışma dönemimin devam edebileceği tahminime;
Bildiğiniz üzere kısa çalışma dönemi 2020 yılı sonuna kadar uzatıldı. Bunun yanı sıra Cumhurbaşkanının tekrar bir altı ay daha uzatabilme ihtimali her zaman var.
İlker Aycı bir ara “2018 yılındaki ücretlere döneceğiz” diyordu. Her zaman en kötü ihtimali düşünmek lazım. İlker Aycı’nın teklifi olan 2018 rakamları mı iyi, yoksa kısa çalışma dönemi rakamları mı? Cumhurbaşkanı 2020 sonunda bir altı ay daha uzatıyorum derse kim ne diyebilir ki?
Hepinizin bildiği bir söz vardır. “Kim Öle Kim Kala” derler. Bu söz bu günkü durumlar için geçerli. Kimse önünü göremiyor. Yarının ne getireceğini bilemiyor. Mevcut durumda size” kırk katır mı yoksa kırk satır mı?” diye soruluyor. Cevap vermelisiniz.
Sizlere sendikanızdan istifa edin, onu yetkisiz pozisyona düşürün dendiğinde ne ses çıktı nede görüntü. Ankara’ya resmi elbiselerinizle yürüyün dendiğinde de cevap yok. Kısaca Eylem yok.Tepki yok.
Şimdi de siz söyleyin bakalım bu iş nasıl çözülecek?
Şimdi size 2018 rakamlarını şimdilik kabul edin ve olası bir 12 aylık kötü durumu daha az kötüye dönüştürün desem bir dolu tenkit alacağımı biliyorum. Ancak bu durumda yani her şeyin işverenin elinde olduğu bir dönemde başka seçenek bulamıyorum. Tabii ki sonrada isterseniz yine hak mücadelenize devam edebilirsiniz.
Fark ettiyseniz bu aralar sendika başkanı firarda diyorlar. Sendikaya gidenler başkanı görebiliyorlar mı dersiniz? Sendikanın faal olması gereken durumda adamlar ortada yoklar.
Lütfen başka çözümü olanlar yazsın ki benim de sendikal bilgi dağarcığım gelişsin. Gerçekten ben çözüm bulamıyorum. Esnek çalışma ücreti de çok az olunca ve 12 ay daha uzatılma riski varsa, sizce başka ne yapılabilir?
Böyle çözümü zor durumlarda kimse duygularına yenilmesin. Mantık yürütmek ve en kötü ihtimale karşın 12 aylık hesap yapmak gerekiyor.
Geçen senelerde, işveren zora düşmüş, yurt dışına giden ve gitme hazırlığı içinde olanlar nedeniyle pilotlara zam yapmak zorunda kalmıştı. Kısaca toplu iş sözleşmesine aldırmaksızın iyileştirmeler yaptırmıştınız.
Şimdi ise tam tersi durum var. Bu sefer işveren güçlü ve çalışana şartlar koşuyor.
Bir zaman gelir ibre tekrar terse döner. Top sizin ayağınıza gelebilir. İş hayatı, maalesef işte böyle.
GÜÇLÜ OLAN KAZANIYOR.
Bence bu thyteknik çalışanları herşeyi hakediyorlar. 2018 maaşları çok bile.
THY teknik aş:2018 maaşlarına döneceğiz
Sendika başkanı:tamam ağam sen nasıl istersen.Sen yeter ki 1.5 milyonluk arabadan bahset.Gerekirse 5-6sını atarız.Susarlar.Korkarlar zaten pandemi de var.Rahat ol bunlar herşeyi kabul eder
Yalama çok yalama korkak yalama olmuş civatası gevşek hemen herşeyi kabul edecek hıyar var denince siz soyun ben tuzlukla koşup yalarım pardon imzalarım diyecek karakter yoksunları olursa herşeyi hakederiz
Sefa bey THY demek varlık fonu demek. varlık fonu demek devlet demek. hal böyle olunca THY gibi 60.000 civarında çalışana ekmek veren şirket cumhurbaşkanından bir kez daha kısa çalışma düzeni için izin alabilir. Bu nedenle 2018 yılına dönüp önce borçlarımızı ödeyip önümüzü gördükten sonra mücadeleye devam seçeneği uygun görünüyor. Tabiki THY 2018 rakamlarını vermekten vazgeçmezse.
Teknik zaten sektöre göre kuş kadar maaş alıyor 2018 maaşlarına dönerse bu dönemin asgari ücreti kadar maaş almış olacağım ve ben 5 sene lisans düzeyinde bu işin okulunu okudum tuzu kuru olanlara soyle bu yargını
Teknisyenlerin zaten maaşı kuş kadar kaldı.Tamam kaptan f/o olsak 2018 maaşı avantaj da benim maaşım zaten 5000 2018 maaşım 3500 pandemi süresinde 15 gün çalıştım ve KÇÖ ile elime geçen 4800 ee şimdi yetkisiz teknisyen olarak ben 200 TL için mi 15 gün çalışacağım bunun neresinde mantık (2018 maaşı daha az) bazı yetkili C/s arkadaşlarda bu kayıp 2000 TL ye kadar çıkıyor ama onlar dahi 15 gün çalışmamayı tercih ediyorlar biz zaten hak ettiğimiz parayı alamıyoruz arkamızda adam gibi sendika yok herhangi bir hak kaybı akılcı değil.Bunun yerine hak ettiğimiz maaşı alalım ama madem şirket az para verme derdinde işe az gelmeye devam edelim.Ha özel sektörde olsak Pegasus gibi tamam adamlar zaten bizim 1.5 2 katımız maaş alıyor onların az gelmesi kayıp ama benim az gelmem benim karıma.Bunu da düşünerek yazarsanız seviniriz Sefa abi.Avşaya ve sana sevgiler.
Kardeşim tamamen sana katılıyorum az çalışır az alırım en azından vaktim bana kalır. Hem çok çalış hem az para al oh ne ala. Kaptanda kayıp çok ama ele geçen gene 20-30 binden fazla 2018 maaşında bizde öyle değiilki yarı zamanda 5 alıyorsak 2018 de 7 alacağız. 15günüm bana kalsın. Burada ödemesi olan sıkışan arkadaşlar bende aynı durumdayım tuzum kuru değil gerekirse elde var olandan vaz geçin. Elde avuçta yok borçta çok diyorsanız Allah yardımcınız olsun
Eski defterleri karıştırmayı seviyorsunuz. Geçmişteki tecrübeleriniz üzerinden bugünün insanlarına elbise dikmeniz hoş gelmiyor. Sitenizdeki yurtdışı haberlerde de sektörü panikletme dışında bir yarar görmüyorum. Örneğin ABD, havacılık sektörünü ayakta tutmak için çok büyük kurtarma paketlerini kullandı, halen sendikaların ek paketler üzerinde görüşmeleri devam ediyor. Ancak ABD’deki daralma ve işten çıkarma haberleri daha cazip geliyor. Bunları söylerken sizden başkada bir umudumuz yok ne yazık ki. Durum böyle iken eski tecrübeleriniz ile helalleşip günümüzde çok net ortaya çıkan eksiklikleri daha fazla gündeme taşımanızı diliyor, saygılar sunuyorum.
83 milyonluk ülkede dünya markasının gündemini elinde tutup haber yapacak kimse kalmamış , gündemi değiştirecek aileleri ile binlerce kişiye kol kanat gerecek onların dili kalbi olacak yazı yazan kimse kalmamış , Sefa bey sizi sever sayarım saygimda sonsuz ,ama yaşlılık mi rahatlikmi başka birşey mi bilemedim , her hafta dakikasında yazınızı bekliyorum elle tutulur gözle görülür , derdi olanlara derman bir yol arkadaşlığı bir dert ortağı , ya gırtlağa kadar bu kadar borca batmış sektör çalışanları herkesin psikolojisi bozuk, yazılarınız etkisiz , hafif ve basit kaçıyor , kızmayın sakın size verdiğimiz değerden karşılığını burada bile alamıyoruz gibi hissediyor insan , zaten bayır aşağı gidiyoruz bari el sallayın, geçen ay iki uçak alındı yazan yok , ne gerek vardı diyen yok, hani biz bir aileydik ,aile çocuklarına bunları yaparmi yazan yok.Derdimizi suyami anlatalım ..
Daha ortada pandemi yokken batan Atlas ile ilgili sürekli haber yapan bu siteydi. Diğer ünlü havacılık sitesi ise paso thy haberleri yapıyordu. Ya ülkede batan bir şirket var. Binlerce mağdur çalışan var. Binlerce mağdur yolcu var ama yine gidip kişisel husumeti olduğu kişilerle ilgi yazıyordu. Burada en azindan sesimizi duyurabildik. Şuan da yaptığı da aynı. Azınlığın ezilenin sesi oluyor. Airline haber. Böyle devam etmesi dileğiyle…
Neyse kapı gibi sendikam var icim o yuzden cok rahat, 2018 deil 2015e tamam der göze girmek için :D
sefa abi pilotlarla bizim durumumuz aynı değil. Bizim maaşımız 2018 e dönerse yandık. Pilot arkadaşlar bize göre daha şanslı. Onlarında 12 ay daha kısa çalışma dönemine dayanacaklarını sanmıyorum. bizim sendikada onların sendikası da boş. Hiç bir işe yaramayan bir dolu yaratık. Dernekler desen senin zamanında ki gibi hangara takım çantalarını bıraktıracak kadar güçlü değil. Bizi yanmışız.
THY için akla karayı ayırma zamanı. Sefa Bey, sendika ruhuyla yazdığınızı biliyorum lakin şuan işçiyi koruma meselesinden çok şirketin ayakta kalmasıdır. 21. y.y şirketlerin ana hedefi kar etmek değil hayatta kalabilmektir. THY ve diğer Türkiye’deki havayolu şirketleri pandemi sürecinde yabancı havayolu şirketlerine göre çok daha fazla çalışanını korumuş, ve hala elinden geleni yapmaktadır. Yıllardır çalışanlara Türkiye’deki diğer sektörlerin ortalamasından daha fazla maaş, imkan, hak verildiği halde şirketin durumunu anlamak istemeyip hergün KÇÖ’yü konuşmaktan ne zaman vazgeçeceksiniz? KÇÖ ister 6 ay ister 2 yıl devam eder veya maaşlar düşürülür hepsi geçicidir. İşler tekrar rayına oturduğunda THY daha güçlü olacaktır inşallah. Tuzu kuru olan işten istifa edip gider tabi şuan KÇÖ’den aldığınız maaştan daha iyi bir yer mevcut ise
Teknisyenlerin genelini bilmem ama ayda 15, 16 bin TL alan teknisyenleri de bilirim. TGS’ye zaten lafım yok, hadi teknisyenlere de lafım yok. Ama THY A.O.’da çalışıp da maaşım az diyorsanız haksızsınız. Dil bilseniz zaten bin TL geliyor. Hadi Almancayı da bil (büyüklerimiz eskiden almak kolaydı derdi) al sana 2 bin TL temiz maaş. Gerisini siz tamamlayın. Planlarımız mahvoldu diyorsanız lafım sözüm yok lakin az maaş veriyordu zaten şimdi hiç vermiyor derseniz THY’nin hakkını yedirmem.
Şunun yorumuna bı bakarmısın kım bunun f.ç olmadığını soyleyebılır bana bak diğer sektorlerın ortalamasından daha fazla kazanc daha fazla iş daha fazla işçi kimin elinde thynin elinde bunu kolutugunun altına alarak sen bu konusmaları yapamazsın sabreden derviş kalmadı kardeşim sabr kalmadı sen borca bataga batmıs personelıne nasıl konusulacagını bılmıyorsun almıssın bır tevane dılıne dolamıssın konusuyosun hadi yürü git
Bu seferde kar için değil çalışanları ve aileleri için uçsun.
Hadi ordan. Türkiye’de ki diğer sektörler derken otobüs firmalarını mı kast ediyorsun cahil. Tam sendikacı ağzıyla yazmışsın yoksa çelik çomak mısın?
Son 2yılda thyteknik kaç tecrübeli cs ini kaybetti peki neden pegasusa amac’a onura amtese vs. gittiler.çok basit .thyteknikte ortalama 7000-8000 alırken başka şirketler bundan çok ama çok daha fazlasını veriyor.neden enayi mi adamlar.o yüzden daha fazla maaş veriyor dersen sana kimse inanmaz.Sabreden derviş aynı f.ç gibi konuşuyorsun yoksa f.ç. misin?
İkramiyeler yattığında ve 2020 ilk 6 aylık zam yansıtılmadan 2018 maaşlarına dönmek yaklaşık olarak pilotlarda %50, teknikte %28, kabin memurlarında %32 lik bir kayıp demek.
Gün gelir hesap döner, horoz döner tavuk…..
Bir horoz olamadık arkadaş ne devranmış bu
KÇO dan ben sahsen memnum şirket istediği kadar çalıştırsın kendi bilir 6 kişiyle hat operasyonu yönetsin banane saatlerce tehir olsun ucaklar patır patır dükülsün banane bu zamana kadar aman tehir olmasın ha gayret cocuklar soyle yapın uydurun diyenler düşünsün. Şu çok iyi bilinmelidir ki bu kadar adamla bu kadar iş dönmez. Bunun farkında olup gözünü başka yere cevirenler nasıl hesap verecek bir kaza oldugu zaman.Malasef teknik bu iştirak de en cok parayı kazanıp en az parayı alan olmuştur. Bana 15 izin versinler bende part time amelelik yaparım en azından 2018 e dönmek nedir. O zaman hayat standartlarını saglasınlar önce ondan sonra düşünürüz.
En çok çalışan turkish cargo. Hem herkesten daha çok çalışıp hem az para aldılar. Fazla mesailer cabası
Sefa abicim bu sefer boş kaleye gol atmışsın.
2018 maaşını kısa çalışmaya tercih edecek olanlar pilotlar ve yöneticiler muhtemelen. Geri kalanlar için 15 günlük kısa çalışma ile 2018 maaşları arasında büyük bir fark yok. Tam çalışıp %70 maaş alacağımıza yarım çalışıp %50+2000tl alırız. Ayrıca 2018 maaşına dönersek ilerleyen zamanlarda zam geldiğinde de muhtemelen 2018 maaşı baz alınacağı için uzun vadede büyük kayıp.
Aynen öyle
Altına imzamı attım. Saygılar
Sadece 2018 rakamları değil, part time çalıştırıp onun da yarısını verecek ve FTL’de devreden çıktığı için köle gibi uçuracak. Ancak şunu yazıyorum; KAZA GELİYORUM DİYOR.
Bazı gerçekler acıdır. Sefa Bey de bu yazısında THY çalışanlarının içinde bulunduğu, daha doğrusunu söylemek caizse, THY çalışanlarının kendi kendilerini soktukları bu zor durumun kaçınılmaz sonuçlarını anlatmış. Bir araya gelemeyen bir birlik kuramayan, Tatlıseslerin, kamyoncuların karar verdiği bir sendikanın varlığına bile ses çıkarmayan, aldığı maaşa ikramiyeye fazla mesaiye yoğunlaşıp bu günleri göremeyen biz pilotlar hiç kızmasın. Şu an bile THY içersinde oluşturulmuş guruplar içersinde fazla uçan az uçan hiç uçmayan guruplar var. Fazla uçanlar hiç ses çıkarıyor mu? Hani eskiden varmış, ben siftah ettim yan dükkan Daha etmedi ona git diyen var mı? Korku, baskı ortamına bencillik de eklendiği zaman bugünler kaçınılmazdı.
Sadece klavye ile yaptığımız ucuz kahramanlıklar yetmedi yetmeyecek.
2018 sonrası maaşlarına piyasa karar verdi siz pilotlar değil. Bugün ise 2018 maaşlarına dönülmesine önce korona, sonra fırsatçı yönetim sonra da sizler karar verdiniz durumların bu günlere gelmesine müsade ederek. Bugün Türkiye nasıl yönetiliyorsa THY de öyle yönetiliyor. Türkiye’nin bu duruma gelmesine siz müsade ettiniz. THY’nin sizi bu şekilde yönetmesine de siz müsade ettiniz.
Hiç kızmak yok.
Diğer yandan THY yönetimi; korona fırsatçılığı yapmak yerine çalışanlarına adil ve etik davransaydı, tek motor taksi yapmak, short cut istemek gibi şirket aidiyeti gerektiren ve dönüşü milyonlarca dolar olarak telafuz edilecek pilot isteğine bağlı bu gibi usuller uzun vadede şirkete daha çok kar yaptıracaktı.
Hepimize geçmiş olsun.
Short cut yapabilecekken yapmayan, taksiyi uzatan, gereksiz gaz fren kullanan ve bunu bilerek benim maaşımı kesti, bana az para verdi diye kar olmasın banane diye yapan şerefli değildir. Haram yemeye çok alışmışsınız. İşine gelmezse çalışmıştır, serbest piyasada Sen işverenin sahibimisin, iş senin tapulu malınmı, istemiyorsan durma. Ben işverensem, aynı işi daha ucuza veya daha iyi yapacak varsa tabiiki onu seçerim. Ancak konuşun, anca beğenmeyin. Ayrıca yorunlara baktımda azcık fazla alacağıma 15 gün yatarım banane diyor birçoğu. Siz yatın, yata yata başarı gelir. Şirkette kar eder. Yatın anam.
Bilmediğiniz konularla ilgili şerefli değildir tarzi ahkam kesmeyin. Bahsettiğiniz usuller kaptan insiyatifindedir. Ve genellikle uygulanmaktadir(koşullar elverdikce) ama motivasyonu düşük çalışanlarin verimliliği düşük olacaktir.. eşyanın tabiatı böyledir. hem maaşları %90 kes bir çok hakkı bilgilendirme yapmadan al sonra da yüksek performans bekle..
Burada tartışmanız gereken konu sirket yönetiminin ketumlugudur. Bizlere durumu net anlatıp istenilen fedakarlığı direk söylemek yerine, haklarımızın gaspı hiç hoş değil. Maaşı yoksulluk sınırının altında olan çalışanlardan hiçbir kesintinin yapılmasını da doğru bulmuyorum..(yoksulluk sınırı 7bin civari) ama bizlerden yapılan vahşi kesintiyi de esefle kınıyorum..
Haram Ve şeref dersini veren gözünü bir açsın ve bir etrafına baksın. Hangi ülkede yaşadığının farkında değil anlaşılan. Bu ülkede milletin anasını alenen öpmeye söz vermiş köprü ve havalimanı yapan ve kasıtlı yapmayan müteahhitler var.
Sen kalkmışın şeref ve haramdan mı bahsediyorsun?
Vah vahlar olsun sana..!
Kul hakkı yemek altına aidatlarla son model araba çekmek bu ne iş kardeşim deyince de yönetim tarafından gözdağı verilip sindirilmek serbest piyasanıza dahil mi eğer öyle ise o başarıyı alıp münasip yerlerinize…. derim tam çalışıp 2018 maaşı alacağıma yarı çalışmayı tercih ederim tabiki de iş benim tapulu malım değil biz de kimsenin tapulu malı değiliz ama ortalık malı olanlar yok değil tabiki görülen o
Hoca verir talkini kendi yutar salkimi
Umarım telefonunu aldığınız iki arkadaş Bankok u karış karış gezdirmiştir. :))))))
teknik adina söylüyorum tam çalışıp 2018 maaşı alacağına yarım çalış kço al daha iyi.Ikisede aşaği yukari ayni.
hocam çok iyi yazmışsın. kıvırmanın bir anlamı yok artık. sendika ortaya çıksın ve inisiyatifini kullansın bakalım. Yapı kooperatifine ayırdıkları zamanı birazda asli görevi olan sendikacılığa ayırsın. Bu ne ya kısa çalışma dönemi ile devam edip duruluyor. Biz çalışanlarda ses yok. Sizin dediğiniz gibi yürüyün dese yürüyen yok. Sendikayı basıp siz burada ne yapıyorsunuz diyen yok. Nereye kadar. bu süreç işverenin işine geliyor. kısa çalışma ile istediğini elde etmiş görünüyor.
Ne şiş yansın ne kabap tarzında bir yazı olmuş.
Sevgili kardeşim; daha önceki yazılarımda gaz verdim de ne oldu? Gaz verme zamanı bitti ya herro ya merro. Hadi bakalım. Klavye arkasından çıkın artık. Sefa İnan
Ayın 10 günü çalışıp maaşın 3’te 1’ini alsam, üzerine de 20 günlük kçö alsam 2018 maaşımdan daha iyi para alıyorum. Neden hem tam çalışıp hem daha düşük maaş almayı tercih edeyim ki?
Uçak bakım şirketinde memur nedir diye soran da yok devlet dairesi mi burası torpille ise girip yatarak maaş almanın adını memurluk koymuşlar
Kardeşim şu işleri bırakın. Memur mühendis teknisyen aynı çatı altında iş arkadaşımız. Senin maaşını memurmu veriyor da saldırıyorsun. Onlarda bu dişlinin bi parçası sanki teknisyenlerin hepsi astronot kökenli. Bizdede torpille gelip yatan çok senide o kefeye soksalar hoşuna gidermi. Yapmayın bu işleri
Sen bir tane memurun ya da mühendisin tise karşı çıktığını gördün mü, onlar biliyorlar dışarıda burada kazandıkları parayı alamayacaklarını, coğu zaten malum yerlerden, genel olarak teknikteki müdürlere bakabilirsin. Şimdi ben bu adamlarla mı birlikte yürüyeyim. Maaşını memur mu veriyor diyorsun demek ki ikya işin hiç düşmemiş, adamların mizacı patron gibi, seni hayvan gibi görüyorlar, kardeşim kısacası 3 liralık adama 5 liralık değer verirsen olacağı bu. Bu sözümü parayla modulleri verip lisans alan teknisyenler de üstüne alınsın Bi zahmet, sizin yüzünüzden bu haldeyiz
Bu yorumun altına imzamı atarım güya uçak bakım şirketi ama teknisyen pramitin en altında insan yerine konulmuyor bir yalama düzeni oluşturulmuş işini hakkıyla yapan onunla bununla ugrasmayan emekçi teknisyen için cehennem gibi yer sağlam bir mro piyasaya girse yaprak dökümünü hepimiz görürüz kimin ne olduğunu biliyoruz bırakın bu hepimiz kardeşiz ayaklarını artık
yalamalar hayatı boyunca bir yerlere yalayarak gelmiş kişiliksizler mahalde abilerimi okulda hocalarının yalamış işte üslerini kıdemlilerinkini yalayanlar nasıl olsa işleri birileri yapar diye kaytaran köşeci erkencilerin dökmelidir o yalak ağızlarından dişlerini papaan pens ile sökülmelidir
Arz talep dengesinde kim daha önce Tis haricinde extra zamlar aldıysa önce o maaşları geri versinler. Sonra işler düzelince zamlarını geri alırlar. Teknik için 2018 felakettir. Bizim maaşlar zaten daha düşüktü. Açıkçası mühendis kadrosunda çalışan biri olarak %50 + kçö ile 2018 maaşlarındaki %100 maaşım arasında fark yok. Hem bu şekilde de 15 gün çalışmış oluyorum. Diğerinde ise aynı paraya 30 gün çalışacağım. Hem baz maaşlar bi düşerse işler düzelse bile bir daha pandemi öncesindeki maaşları da göremeyiz.
TEK MOTOR TAKSİ = YAPMA
SHORT CUT= İSTEME verilirse de hazır olmadığın için KABUL ETME
VİSUAL = İSTEME
TAKSİ SÜRATLERİNİ BİR YERLERE YETİŞECEĞİM DİYE = AŞMA
YAN RÜZGAR LİMİTİNE YAKIN DURUMLARDA = YAKLAŞMA veya PAS GEÇ
FIRTINALI HAVALARDA BULUT ARALARINDA DANS EDECEĞİNE = UYGUN BİR NOKTADA BEKLEME YAP, RİSK ALMA
YOL ÜZERİNDE CB’LER VARSA EN AZ 30 – 40 MİL KAÇINMA YAP
LİMİTLERİNİN ZORLANDIĞINI ANLADIĞIN AN = HİÇ BİR RİSK ALMA, DİVERT ET
Tüm bu yukardaki maddeleri uçuş emniyeti adına yapacağın için de senden kimse hesap soramaz.
(Bu listeye ekleme yapabilirsiniz)
Ne demişler: Ne kaa köfte o kaa ekmek, sen onu çevir ve de ki: Ne kadar EKMEK o kadar köfte.
Sizler TÜRK pilotlarısınız, böyle şeyler yapmazsınız, öfkeyle yazdınız hepinizi anlıyorum. Sizler hergün yüzlerce insan hayatının sorumluluğunu alıyorsunuz. Kıbrıs Türk Havayolları gibi şirketin çöküp altında mı kalmak istiyorsunuz?
Biz pilotlar profesyoneliz ve kitapta ne yazıyor ise uçuş emniyeti adına onu yaparız. Dolayısı ile uçuş emniyeti adına yapılan her şey mubahtır. Yukarda Profesyonel Pilotun Tarifi yorumunda listelenmiş yapmayın denilenler şirketi sabote etmek değildir ve tamamen pilot insiyatifinde ve iyi niyet anlayışı kapsamındadır. Bir pilot burada listelenmiş olanları şirketin kendisine vermiş olduğu değer ve aidiyet duygusu kapsamında yerine getirir ancak bunları yapmak veya yapmamak için kimse pilotu zorlayamayacağı gibi neden yaptın yapmadın da diyemez.
Sizler, eğitimli donanımlı ve tecrübeli bir pilotun maaşını çok bulanlar, klavye arkasından pilotlara sallayanlar günün birinde kötü bir havada uçtuğunuz uçağın kokpit ekibinin tecrübeli ve moralleri yerinde bir ekip olmasını dileyecek, yusuf yusuf olduğunuzda bildiğiniz tüm duaları okurken iniş sonrası da ilk alkışlayan siz olacaksınız.
Profesyonel insanlar çalıştıkları kuruma kötülük etmezler. Şartlar uygun değilse şirketten ayrılabilinir. Yakıt tasarruf uygulamaları elbette prosedürler dahilinde olmalıdır ancak şartlar elverişli iken bunların yapılmaması art niyettir.
Dur dur ekleme yapayım. 20nm gear down, 18nm flap40. Additional fuel Allah ne verdiyse. APU her fırsatta.
Kaptanlarimizin bu konuları değerlendirmesi şart.
Papaza kızıp orucu bozmanın bir anlamı yok.
Hepsini anladımda tek motorlu taksinin nesi yanlış?
Karbüratöre buji kaçıyor tek motor takside
Bu yorumu negatif oylayanlar da şu an şirkette uçup nerdeyse tam maaş alan bencil meslektaşlar..!
2 de unstable approach ekle…
Pandemi başladığından beri şirkete 3 aylık süreçde hiç gelmeyen personel yüzde 70 civarındadır.
Bayramda çalişiyorum,pazar çalışıyorum,gece çalışıyorum, yılbaşında çalışıyorum… Pandemi de ayni işi yüzde 50 pesonelle yapiyoruz.
Bende kçö istiyorum. Hiç işe gelmeden.
Şirket de de işler yürüsün istiyorum.
Lütfen sizde arada gelinde yardımcı olun.
Yoruldum…..
Bi de tepeden baktiğiniz da görseniz bu şirket kimlerin emekleri ile ayak da kaliyor diye.
Ben aşağıdan baktığım da hepsini görüyorum.
Bakarken görmek lazim.
Yk başkanımız Sn İlker Aycı dönem dönem medyada aciklamarlda bulunarak hem çalışanları hem yolcuları ilk ağızdan aydınlatıyordu , Sn Genel müdürümüz Bilal Ekşi Twitter’da genel konularda gündemi sicak tutmaya devam ediyor. Gözümüz kulağımız kendilerinde ilk yapilan açıklamalarda ‘taşın altına elimizi ilk biz koyarak, YK üyelerimiz olarak 3 maaş ve ikramiyelerimizi almıyoruz’ denmişti. Bu dönemden yaklasik 4,5 ay geçmesine rağmen bu donem için ugranan zararin Şirket açısından ne kadar buyuk olduğunu hepimiz biliyor ve anlayışla karşılıyoruz……
3 Maaş ve ikramiyeyi almayan Bay İlker ve YK üyeleri: Evlerinden taşınmak zorunda kaldılar mı? Ev borçlarını ödeyebilmek için daha yüksek faizli ve uzun vadeli kredi almak zorundalar mı? Arabalarını satmak zorunda kaldılar mı? Kredi kart borçlarını ödeyebildiler mi? Çocuklarının okul aidatlarını ödeyebildiler mi? Çocuklarını özel okuldan alıp din ticaretinin ve sömürüsünün yapıldığı devlet okullarına verme gibi bir tehlike ile karşı karşıyalar mı (Bu YK üyeleri için geçerli değil) Geçinebilmek için evlerinden eşyalarını satmak zorundalar mı? Liseyi Üniversiteyi kazanan kazanacak olan çocuklarını okula nasıl kayıt ettireceğim, nasıl ödeyeceğim diye düşünmek zorundalar mı?
Sevgili bir DOST, yukarıdaki sorulara cevabınız EVET ise SİZE İNANMIYORUM.
Bahsettiğim ve anlatmak istediğim TK yönetiminin yapilan ilk açıklamadan sonra sessizliğe bürünmesi , yorumumun ikinci bölümünü okumanızı rica ediyorum ;
Şu anda yönetim olarak sessizliğe bürünen ve Türkiye’nin en büyük , Avrupa ve Dünyanın sayılı şirketleri arasında olan Türk Hava Yolları’nın her zaman dile getirdiği çalışan ve özveri konusunu gözardı etmeyeceğini , çalışan ne kadar mutluysa o kadar kalitenin o denli artacaginın bilinci ile hareket edeceğini mutluluğun buyuk kısmının maddi olduğunu bildiğini varsayarak daha önceki Kriz donemlerindede Personelin elini taşın altına koyarak maaşlarında kesintiyi kabul ettiğini ve ne gerekirse yapacağını bildiği icin maddi acıdan biz çalışanları mevcut ülke ekonomisinde mağdur etmeyeceginin açıklamasını bekliyor , mevcut süreçte birçok çalışanın maddi ve manevi darbe aldığının bilinci içerisinde gereken duyarlı davranışın sergilenecegini umit ederek gerekli açıklamaları ilk ağızdan bekliyoruz , sevgiler
Şu anda yönetim olarak sessizliğe bürünen ve Türkiye’nin en büyük , Avrupa ve Dünyanın sayılı şirketleri arasında olan Türk Hava Yolları’nın her zaman dile getirdiği çalışan ve özveri konusunu gözardı etmeyeceğini , çalışan ne kadar mutluysa o kadar kalitenin o denli artacaginın bilinci ile hareket edeceğini mutluluğun buyuk kısmının maddi olduğunu bildiğini varsayarak daha önceki Kriz donemlerindede Personelin elini taşın altına koyarak maaşlarında kesintiyi kabul ettiğini ve ne gerekirse yapacağını bildiği icin maddi acıdan biz çalışanları mevcut ülke ekonomisinde mağdur etmeyeceginin açıklamasını bekliyor , mevcut süreçte birçok çalışanın maddi ve manevi darbe aldığının bilinci içerisinde gereken duyarlı davranışın sergilenecegini umit ederek gerekli açıklamaları ilk ağızdan bekliyoruz , sevgiler
Ne diyon yaaa
Bıktık artk her hafta acaba 2018maaşlarınadönülcekmi diye haber beklemekten.thy zaten kadınlar matinası gibi söylentiler bitmiyor.kısa çalışma uzatıldıkca uzatılıyor ama kredilern ertelemesini uzatan banka yok ortada.Anasını S…. sendikası zTen ortada yok başkanı zaten aynı ekrem imamoğlu gibi tatil peşinde.yok pilot şöyle kargocu böyle demektense birlik olmak ne de zormuş arkadaş nasıl bir çöplükmüş bu şirket
birde diyorlar ki akp yandaşları işe alıyor, yapılan yorumların oylamalarına bakıldığında durumun öyle olmadığı ortada. ekrem istanbulun içine birşey yapsa laf söyletmeyecek adamlarla dolu. ama gün gelirde chp zihniyeti başa geçerse o zaman göreceğiz kimler atılacak kimler alınacak belediye misali.
Eskiden de particilik,kadrolaşma,torpil vardı ama son 18 senedeki kadar rezilce olmamıştı.
Bu ülkenin başı kadrolaşma iddialarına karşı ‘ne var bunda siz de iktidar olun siz de kendi adamınıza iş verin’ demişti. Chp veya başka parti kim gelirse gelsin bundan sonra artık tamamiyle kendi yandaşları devlet kurumlarında,belediyelerde olacaktır ve bu durumu bu noktaya getiren,rezilleştiren,cılkını çıkaran da mevcut iktidardır başkası değil. 18 sene kendinden başkasına devlet kurumlarında çalışma imkanı vermezsen,yandaşlarına yer açılsın diye insanları haksız yere işten atarsan,zorla emekli edersen,mobbing yaparsan yerine gelecekler de sana aynısını yapacaktır ama doğru ama yanlış.
ben sana katılmıyorum, asıl kadrolaşmayı bu hükumet öncesi olan sol zihniyet yapmıştır. en basitinden İstanbul’un varlıklı semtlerine bak hep sol görüşlü ailelerin çocuklarına mirasıdır. bu kadar mı ayrımcılık yapılır da değerli semtlerde hep sol görüşlüler oturur. Ben sağ görüşlü bir kişiyim ama 1 kişi bile referans göstermeden girebildim işe, önceden olsaydı girebileceğimi hiç zannetmiyorum. şu kısa sürede İstanbul belediyesinden atılanları da alınanları da görüyoruz veya görmek istemiyorsunuz.
Neyse buranın konusu değil bunlar,
Bazı yöneticiler kimseye güven vermiyor ama havacılık sektörününde krizde olduğu belli bir teknik çalışanı olarak krizin en az etkilediği havacılık sektörü olacağını düşünmekteyim ve yöneticilerinde, sendikalarında bunu göz önünde bulundurması gerektiğini düşünüyorum.
Ben Ekrem imamoğlu rezil oldu diye böyle bir benzetme yaptım adam lavuk kalkmış bana sallıyor sindiremediniz fln beni hemen başka kefeyr koydu yüzümü bile görmeden düşüncemi fikrimi bile bilmeden.böyle çöplük işte teknikte çalışanlar.kendini geliştirmeyen asalak gibi gidip gelen sıgara alanlarında karı kız ve en iyi uçakcı benim gibi sidik yarışı yapan.birbirlerinin arkasından sallayan ama yanında kral diyen.birdaha diyorm yarası olan gelsin EKREM İMAMOĞLU gibi bizim sendika başkanı farkı yok….
Ekrem İmamoğlu 800 bin farkı nasıl koyduysa hala sindiremediniz. Ne alakası var sendika ile onun? Benzetme desen değil, gönderme desen değil. Paçalarınızdan cehalet akıyor. Bu şirket de bu sendika da size çok bile.
Ekrem rezil olduğundan sendikaya kıyaslamış, adam haklı.
Ben bu kadar itici bu kadar egolu bu kadar yüzsüz bu kadar çok konuşup tek bir icraatı olmayan başgan görmedim.
Bu tip itip prototip lerle muhalefet daha çook muhalefet olarak kalır.
Seçimle gelen seçimle gider deyip aksini yapan, belediye başkanlığından olmasınlar diye kaçak saray’da yalvaranlar, acı farkla seçimi kazananları vatandaşa hizmet etmesin diye engelleyen,aldıkları kredilere el koyan, metro inşaatlarını bitirmeyen, borçlanma yetkisi için önce kendi yandaşlarının alacaklarını ödeme şartı koyan,haksız ihaleleri ederinden fazlasına veren, önce sen de seçimi kazan kendi ekibinle çalış deyip sonra seçimi kaybedince yandaşları işsiz kalmasın diye izinsiz kimseyi işten çıkaramazsın diye kanun çıkaran, kutsal değerleri çıkarları için kullanıp, her türlü yolsuzluk,haksızlık, adilikleri yapanlar ve onlara sahibinin sesi olarak para ve çıkar için durmadan oy verip duranlar itici, egolu, yüzsüz, rezillerdir !
İşten çıkarmama yasası seçimden sonra değil pandemiden sonra çıktı, sebebi belli. Ekrem zaten bi dünya belediye çalışanını çıkardı. Seçimden önce adam atmayacam diyip seçimden sonra atan da bu ekrem. Algı kasıyorsan az usturuplu kas o kadar da geri zakalı yok memlekette.
A haber e devam edin lütfen .
Pandemi sonrası çıkan işten çıkarılmayı yasaklayan yasa ile iktidarın kendi döneminde işe alınan belediye çalışanlarının işten çıkarılmasını önleyici geçen sene çıkardığı yasa aynı değil, algı değil gerçek bu araştır, öğren öyle ahkam kes.
Boş konuşma icraat yaz diyoruz hala martaval okuyup bide ağlıyorsun. Ekrem bol keseden attı, israfı kesip icraat yapacam zam yapmayacam dedi vs. Gel gelelim netice tam tersi. İsrafın dibine vurdu. Saçma sapan işlere para döküp elzem işleri yapmadı. Konser verdi altyapı yapmadı. Araçları dizdi şov yaptı sonra kendisi çok daha fazla paraya yine kiraladı. Daha yeni kişi başı 7500 liraya yemek vermiş. Yurtdışından kredi çek sonrada bilmem kime yedir. İsraf yapmayacam diyen Ekrem bu. Ben burada siyaset yapma derdinde değilim kimseyi de övmüyorum, ama bu herifi övmeye kalkana da cevabı veririm. Laf yemek istemiyen adam gibi adam olsun kimse laf söyleyemesin.
Başkan olalı daha 1 sene oldu, iktidar, engellemeleri, herşeye zam yapmayı, döviz kurunu, hayat pahalılığını bitirirse icraatleri görürsün. İktidarın virüs sürecinde yandaşlarına verdirdigi konserleri de gördük kime ne verdiklerini de. Gündemi takip et öğren, yurtdışından metro yapımı için çektiği krediye el koydular yine de 4 metro inşaatını tamamlayacağız dedi ayrıca hangi araçları daha fazla nereden kiralamış,kişi başı 7500 tl ye nerede yemek vermiş? Parası olmayan eskiden kalma borcu çok olan belediye nasıl israf yapacak? Fazla a haber izleme ve olmayan aklınla anca kendi gibilere akıl verirsin laf söylersin masal, martaval anlatırsın.
Tek icraat yok(!), bütün devlet imkanları seferber edilmiş vatandaşa hizmet olsun diye(!) ama sizin gibi trollerin de dilinden düşmüyor ne hikmetse değil mi? Ne kadar acınası halde olduğunuzdan haberiniz yok. Çatır çatır çatlıyorsunuz, su yerine de nefret sızdırıyorsunuz çünkü mayanız kinli sizin.
Evet tek icraatı yok! herif ayak üstü 40 yalan söylüyor, resmen dalga geçiyor milletle (temel atmama! töreni) hiç bir şey yapmayıp borçlandırıyor bide. Bana martaval okuma. Bu herif tarihin gördüğü en çapsız belediye başkanı.
Yazıyorsan icraat yaz boş yapma!
acıktım yine
Bez çıktısı almayı unutmayalım
Petrolun varil fiyati dusmusken ve ayrica yurtidisi bilet satis gelirleri euro/usd, personel giderleri TL olan sirketin, maaslari pilotlari mali krize sokacak sekilde dusurmesinin goturusu, getirisinin yaninda fazla olabilir. Yoneticiler bunu goruyorlardir diye dusunuyorum. Star Alliance standartlarinda ucus ekibine Turkiyedeki en dusuk maasi vermek abesle istigal oluyor. Tabi aidiyet duygusu ve ucus emniyeti onemliyse..
Asıl konu Bay İlker’in inadı. Başka bir şey değil.
Keser döner sap döner, bir gün gelir hesap döner.
Türkiye neler gördü. Bay İlker’in Bay Hamdi olacağı günler yakında.
Suistimal eskiden de vardı şimdi alası var. Harcırah konusunda şirket tasarrufu düşünüyor ama nedense iş yönetim ve müdürlere geldi mi tasarruf unutuluyor. Ayrıca aslolan insandır, çalışanlar olmazsa şirket olmaz. Bir şirkete parayı, prestiji çalışanlar getirir yöneticiler değil. Sana ve ailene iyi keyifler.
Sefa Bey, yorumlara bakılırsa sizin söylediğinizin aksine kısa çalışma 2018 maaşlarından daha avantajlı duruyor. Neden 2018 maaşlarına dönüşten başka seçenek bulamıyorsunuz?
Uçucu KÇÖ ile en fazla 4200 alıyor.
Aynı uçucu 2018 maaşı ile net 20 bin alır.
Bu rakam ayda 3 uçuş yapanlar için.
Çalışılan günler için normal maaş, çalışılmayan günler için kçö ödeniyor. 30 gün için sadece kçö alınıyor gibi bir hesap yapmışsınız. Temmuz ayındaki sistemde pilotlar dışında kolay kolay 2018 maaşını seçen olmaz.
O aynı uçucuyu 2018 maaşına dönünce hergün uçuracaklarını felan mı zannediyorsun ? Yapıştırırlarsa ücretsiz izni gelip burda ağlama sonra keşke kçö de kalsaydık diye
kısa calışmamı çözüm:)
15 gün çalışıp, 15 gün kçö aldığımızda zaten 2018 maaşı oluyor.
Çözüm ne kısa çalışma ne de 2018 maaşlarına dönülmesi. İnsanlara algı yönetimi yapmayın lütfen. Biz teknik olarak şu 3 aylık süreçte işlerimizde aksamalar olsa bile çalıştık.Uçak uçamadı teknik çalıştı uçak uçtu yine teknik çalıştı.bizler hak kaybı yaşamak , geriye dönüp sonra birdaha aynı maaşlara ulaşmaya çabalamak istemiyoruz.kimse bizlere kesinti olacaksa da bunun geri dönüşünün olacağının garantisini vermiyor ve vermeyecektirde.sürekli Thy yi ele alıyorsunuz ya Thy nin bu 3 aylık süreçte kargo uçuşları arttı durmadı! Haziran başında normal uçuşlar açılmaya başladığında Thy yine oran düşük de olsa dünya da 4.sırada.(yolcu taşımacılığı açısından) o yüzden kimse bana burda gelip de şirket zarar ediyor elimizi taşın altına koyalımlardan bahsetmesin. Yönetim öncelikle müdürlerini,gereksiz ve bolca bulunan memurlarını budasın.
Arkadaş boş atma lütfen. tuşlarla buralara isimsiz yorum atmak kolay. Yaz ismini bizde seni tanıyalım ve destek olalım. Bak sefa beyde yardımcı olurum demiş.
Ne güzel bir cevap böyle işte bu. Hak verilmez alınır tarzı bir eylem yapacaksınız sanırım. Desteklememek mümkün değil. Ya atılırsınız yada aslanlar gibi haklarınızı alırsınız. Risk almadan hak almak zor. Sizi destekliyorum. Grubunuzu geç olmadan kurmanızı tavsiye ederim. Bana ulaşabilirsiniz sakın olaki bu yorumunuz klavye arkasında kalmasın. Beni arayabilirsiniz.
2018 maaşından daha avantajlıysa neden olmasın?
Sefa Bey, size haksızlık yapanın asker olduğunu ön plana çıkarmaktansa insan olmadığını vurgulasaydınız sanırım daha amaca uygun bir yazı yazmış olurdunuz. Unutmayın ki, sizinki de dahil her meslek gurubunda mutlaka kanı bozuklar vardır. Ancak kullandığımız ifadeler, dikkatsizce seçilen kelimeler yüzünden (ki sizin meslek gurubunuz açısından oldukça önem arz eder) kitleleri hedef gösterecek şekilde amacını aşarsa her kim olursa olsun onurlu her insan için zedeleyici olur.
Sayın okurum; Ben asker kökenli bir ailenin ferdiyim. Çocukluğum hep orduevlerinde geçti. THY deki Askeri yönetime hakaret etmeyi düşünmem bile. Ancak tüm yönetimin asker kökenli olmasında ki yanlışlığı ifade etmeye çalıştım. Dikkat ederseniz rahmetli uçuş işletme başkanının ismini bile yazmadım. Teknik A.Ş nin başında emekli bir paşanın olması mantıklımı sizce? (mühendis bile değil di)Kabin memurlarının bulunduğu başkanlıkta askeriyeden emekli olmuş komutanın işi ne?
iyi hoş güzel yazmışsınız da, sizin kavrayamadığınızı düşündüğüm bir nokta var. bugünü hep kendi zamanınız ile kıyaslıyorsunuz. ama bırakın bugünü 15-20 sene önce kıyaslamayı, 1 sene önce ile bile kıyaslanamayacak kadar hızlı şekilde değişiyor konjonktür. ekonomik şartlar değişiyor, siyaset ahlak ve anlayışı (bu konu en dibine kadar bununla ilgilidir çünkü) değişiyor, insanlar değişiyor.
siz zamanında thy’de eylem ve protesto yapabilecek ortamın var olduğu şartlarda, buna (bugüne kıyasla) daha fazla müsamaha gösterilen zamanlarda yapmışsınız anlattıklarınızı. bugün ise bırakın eylemi grevi sensikayı toplu hareketi, tvit atan insanların hayatları kararabiliyor. siz bugün düşünebilir misiniz yürütmenin başındaki en üst düzey devlet görevlisine yazar kasa fırlatacak kadar yaklaşmayı? “gemide” filminin meşhur bir repliği var bilenler bilir, yazmıyorum buraya, ama öyle yaparlar adamı.
bunlar beylik laflar artık sefa bey. sene 2020. bugün başka dün başka. ve bugün dünden iyi değil.
Kısa çalışma kalkıyor arkadaşlar uzun çalışma hayırlı olsun
Kaynağın kim
LSY filoya katılmış hayırlı olsun.
Sefa abi yıl sonuna kadar uzatilan isten çıkarma yasaği ile beraber ücretsiz izine çikarabilme serbestligi.KÇÖ bunlardan çok farklı bildiğin gibi.Biri de gunlyk 39 TL den aylik 1.170 tl işsizlik fonundan para aliyorsun digerinde aldiğın maaşa gore mak.4.300 tl
2018 maaşlarını kabul etmekten ziyade 15 gün çalışma , 15 gün k.ç.ö istiyoruz.
2018 maaşlarını kabuk etmeyiz. Saygılar.
Böyle olduğünda şirketimiz için de daha hayırlı.
Açıkçası ben 6-7 bin liraya full-time çalışmam. Böyle teklif gelecekse bana tazminatimi versinler , ben çıkarim. Piyasa açılınca da pegasusa geçeriz o zamana kadar maaş yeter.
Şirket Sunexpress e euro ile maaş öďüyor kendi çalışanına bu maaşları mı layık görecrk?
Sunexpress kapansin o zmaan
Hayırdır nedir bu SunExpressi çekememezlik? Zamanında hor gördügünüz sunexpress mülakatlarına katılmaya korktuğunuz sunexpress şimdi de çekememezliklerinize mi maruz kalıyor?
Çekememezlik mi? :) güldürme insanları:)
Yapılması gereken, Anadolu Jet’in tekrardan TK personeli ile icra edilmesidir.
Nasılsa personel fedakarlık yaptı.
Zaten pazar daraldi, Anadolu jet tk bünyesine dönmeli
yeni işe giren bekçi 6000 tl maaş alıyor. 300 milyon dolarlık uçağa bakım yapan uçabilir diyen uçak teknisyeni 4000 tl maaş alıyor
başka bir sözüm yok. uçak teknisyenleri maaşı yerlerde.
Bank Kong’da teknik anlaşma ????? BURASI NERESİ? Cehaletin bu kadarı???